Dārzeņi, kas satur mazāk par 50 kalorijām.

Pavisam nesen rakstīju par augļiem, kas satur mazāk par 100 kalorijām, manuprāt, tad tas bija ļoti svarīgi, jo bija vasara un viss, ko organisms vēlējās bija kaut kas svaigs, sulīgs un garšīgs. Bet, tā kā lēnām tuvojas rudens, tad jāveic izmaiņas arī savā ēdienkartē. Vasaras sulīgos augļos nomaina tikpat garšīgi un veselīgi dārzeņi un turklāt, tie satur mazāk par, nu jau šoreiz – 50 kalorijām!

  • 100 gramu tomātu (18 kalorijas)

Tomāti ir ļoti vērtīgi dārzeņi. 200 gramu tomātu cilvēkam nodrošina nepieciešamo C vitamīna dienas devu. Jo tomāti ir spilgtākā sarkanā krāsā, jo vairāk tajos ir likopēna. Likopēnam piemīt antioksidantu un pretvēžu īpašības. Tāpat tomātos sastopami arī daudzi D vitamīna grupas elementi, kā arī kalcijs, magnijs un dzelzs. Tomāti ir sevišķi liela uztura sastāvdaļa, jo tie piedalās asins sastāva un kaulaudu atjaunošanā.

  • 100 gramu burkānu (38 kalorijas)

Burkāni ir vieni no pazīstamākajiem uzturā lietotajiem sakņaugiem, jo tos savā uzturā ietur ne tikai bērni, lai stiprinātu zobus, bet arī veci cilvēki. Burkāni tiek dēvēti par dobes karaļiem, jo tajos ir tik daudz mikroelementu, ka tie ir praktiski neaizstājami sirds un asinsvadu slimību profilaksē. Burkāni veicina ēstgribu un gremošanu. Burkānus vajadzētu lietot, ja ir acu slimības, artrīts un aknu slimības.

  • 100 gramu gaileņu (12 kalorijas)

Kaut arī sēnes tiek pieskaitītas pie sēņu valsts, es tomēr uzskatu, ka sēnes ir dārzeņi. Gailenes satur ļoti maz kaloriju, tieši tādēļ dietologi tās iesaka lietot diētu laikā. Rudens ir īstais laiks, kad doties uz mežu, lai salasītu krājumus ziemai, tieši tādēļ es tev to arī ieteiktu darīt. Gailenes un vispār sēnes nav ieteicams ēst vakarā, jo kaut arī tās satur tik maz kaloriju, tas ir ļoti smags ēdiens un kunģim pirms iešanas gulēt ir grūti to pārstrādāt.

  • 100 gramu brokoļu (28 kalorijas)

Esmu daudzkārt dzirdējusi, ka cilvēkiem negaršo brokoļi, jo tie atgādina mazu bērnu biezeņus, kurus iespējams iegādāties veikalā. Bet, manuprāt, ja brokoļus pareizi pagatavo, tad tie tiešām ir garšīgi un tos ēst var pavisam droši. Brokoļi satur daudz vitamīnu – dzelzi, kalciju, magniju, kā arī varu, jodu un hromu. Salīdzinājumā ar ziedkāpostiem, brokoļos ir daudz vairāk kalcija un fosfora.

  • 100 gramu spinātu (23 kalorijas)

No sākuma paskatoties uz spinātiem šķiet – kas gan tās par lapām! Bet, iepazīstot spinātu un tā garšas, tu turpmāk tā vairs nedomāsi. Spināts ir kā zaļums, ko iespējams pievienot klāt gan salātiem, gan arī zivs un gaļas ēdieniem. Turklāt – tas satur vairāk dzelzs nekā pārējie zaļumi. Spināti ir arī lielisks tauku dedzinātājs. Tie ir bagāti arī par šķiedrvielām un beta karotīnu, kas palīdz samazināt holesterīna līmeni asinīs.

 

 

Madara

 

 

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s